.... .... .... .... ....
.

شرایط بی سابقه امنیتی در دانشگاه بین المللی قزوین



در آستانه نخستین سالگرد انتخابات 22 خرداد 88 فشارهای بی سابقه ای بر دانشجویان، اساتید و حتی کارمندان دانشگاه بین المللی قزوین اعمال شده است.
نزدیک به یک ماه از بازداشت دکتر حسن رئیسیان (عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه بین المللی قزوین و عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه و دبیر حزب مشارکت استان قزوین) می گذرد و اخبار رسیده حاکی از آن است که وضعیت عمومی وی در زندان چوبیندر قزوین بحرانی است. دکتر رئیسیان در زندان چوبیندر (در حوالی استان قزوین) که یکی از غیر استانداردترین زندان های کشور است در بندی در کنار مجرمین خطرناک نگهداری می شود. وی که در حوادث پس از انتخابات یک هفته نیز در بازداشت بود اینک در جایی و به اتهامی (اتهامات نخ نما شده ی اخلاقی) در بند است که هیچ سنخیتی با وی و جایگاهش ندارد.
همچنین بنابر اخبار رسیده یکی از زنان کارمند دانشگاه نیز دو هفته پس از بازداشت دکتر رئیسیان در جریان همین سناریو از پیش طراحی شده از دانشگاه اخراج شده است. مسئولین دانشگاه در کنار تمامی فشارهای نیروهای امنیتی بر دکتر رئیسیان بارها به وی پیشنهاد بازنشستگی اجباری داده اند که وی این امر را نپذیرفته است. علاوه بر این دادستان استان و وزارت اطلاعات و مسئولین دانشگاه با ایجاد شدیدترین فشارها بر فعالین دانشجویی و سیاسی استان و خانواده ی وی مانع از هرگونه خبر رسانی و اطلاع رسانی پیرامون پرونده ی وی شده اند و اصرار دارند که تا مانع از سیاسی شدن این اقدام پلیدشان گردند.
همچنین اخبار نگران کننده ای مبنی بر تائید احکام انضباطی و نیز صدور اجکام جدید برای فعالین دانشجویی این دانشگاه رسیده است که بزودی گزارش کامل از این هجمه ی بی سابقه بر دانشجویان منتشر می گردد.

منبع: دانشجو نیوز
وارد شده: 13 خرداد 89 - 3 ژوئن 2010