.... .... .... .... ....
.

مجید توکلی در شرایط سختی زندانی است


مجید توکلی هنوز هم از یک بیماری جدی تنفسی رنج می برد، اگر مراقبت های پزشکی تخصصی در اختیار او گذارده نشود و به احتمال زیاد شرایط سلامتی وی وخیم تر خواهد شد.
سازمان عفو بین‌الملل می‌نویسد: « مجید توکلی 24 ساله، 29 می 2010 به اعتصاب غذای هفت روزه خودپایان داد. او در اعتراض به بودن در سلول انفرادی اعتصاب غذا را آغاز کرده بود، اما پس از انتقال به بخش عمومی زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد. در 22 ژوئن به بند 350 زندان منتقل شد جایی که گفته می شود شرایط بسیار سخت و ناگواری بر آنجا حاکم است؛ سلول ها بسیار پر جمعیت، با مواد غذایی و امکانات بهداشتی ناکافی برای زندانیان.»
مجید توکلی مبتلا به یک بیماری تنفسی است که از زمان دستگیری بیماری وی حادتر شده است. سازمان عفو بین‌الملل، در ادامه می‌گودی: «او نیاز به معالجه فوری دارد و سازمان عفو بین الملل نگران است که ممکن است به منظور فشار وارد آوردن بر او از معالجه وی خودداری شود.»
مجید توکلی در هفت دسامبر 2009 (شانزدهم آذر سال گذشته) بعد از یک سخنرانی در تظاهرات دانشجویی روز دانشجو بازداشت شد. وکیل او اجازه شرکت در جلسه دادگاه را نیافت، دادگاهی که در ژانویه 2010 برگزار شد. مجید توکلی به پنج سال زندان برای «شرکت در تجمعات غیر قانونی» ، یک سال برای «تبلیغ علیه نظام»، دو سال برای «توهین به مقام رهبری» و شش ماه برای «توهین به رئیس جمهور» محکوم شد. حکم صادره نیز شامل پنج سال ممنوعیت شرکت در فعالیت های سیاسی، و همچنین ممنوعیت خروج از کشور است. سازمان عفو بین الملل مجید توکلی را به عنوان زندانی عقیدتی به حساب می آورد که باید بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد شود.

منبع: هرانا
وارد شده: 10 تیر 1389 - 30 ژوئن 2010