.... .... .... .... ....
.

سالگرد به خاک و خون کشیده شدن کوی دانشگاه


در شامگاه یکشنبه ۲۴ خرداد، نیروهای انصار و لباس شخصی با سازمان دهی گسترده و هماهنگ، به دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه تهران حمله کردند. این افراد مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم از جمله قمه و تبر بودند. محیط زندگی دانشجویان را به آتش کشیدند و به راستی ۱۸ تیر دیگری با ابعاد گسترده تر و ناپاکی و سفاکی بیشتر بر جای گذاشتند.
در این حادثه صدها نفر از دانشجویان بی دفاع به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و ده ها تن از ایشان مدت ها تحت بازداشت نیروهای امنیتی به سر بردند.
بسیاری از دانشجویان حاضر در کوی دانشگاه شدت خشونت اعمال شده توسط مهاجمین را بسیار فراتر از حادثه ی 18 تیر سال 1378 دانستند. بعدها در فهرست ۷۲ نفره جانباختگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری که توسط کمیته پیگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی انتشار یافت، اسامی هفت نفر به نام‌های مصطفی غنیان، مبینا احترامی، ایمان نمازی، فاطمه براتی، محسن ایمانی، کامبیز شعاعی و کسری شرفی ذکر شد که گفته شد در این حمله کشته شده و بیشتر آنها بی‌اطلاع خانواده‌ها مخفیانه به خاک سپرده شده‌اند.
درپی این رسوایی، نیروهای امنیتی و انتظامی هریک مسئولیت را بر گردن یک دیگر انداختند.
حال یک سال از آن واقعه دلخراش می گذرد و مسئولین حکومت  تاکنون پیرامون این واقعه پاسخگو نبوده اند و علی رغم انتشار فیلم مستندی از حمله نیروهای انتظامی به کوی، آنرا بر گردن نیروهای خودسر انداخته اند.

برگرفته از دانشجو نیوز
وارد شده: 24 خرداد 1389 – 14 ژوئن 2010