.... .... .... .... ....
.

بیانیه دانشجویان دانشگاه شهر کرد برای برگزاری راهپیمایی و تحصن روز ۲۲ خرداد


دانشجویان دانشگاه یاسوج بیانیه ای مبنی بر بر گزاری راهپیمائی و تحصن در روز 22 خرداد منتشر نمودند. متن کامل این بیانیه ها به شرح زیر است:


در آستانه اولین سالگرد کودتای ننگین ۲۲ خرداد
به نام خدای آزادگی

در آستانه اولین سالگرد کودتای ننگین ۲۲ خرداد، سومین کودتای تاریخ معاصر و در حالی که جنبش آزادی خواهانه ملت ایران با زور چکمه های قزاق گونه رضاخانی و چماق های شعبان بی مخهای روزگار زیر خاکستر رعب و وحشت دولت کودتا قرار گرفته است، مروری گذرا بر وقایع یکسال گذشته خالی از لطف نیست.
بار دیگر شور و شعف انقلابی و امید به اصلاح در ملت بزرگ ایران که در نتیجه انباشت مطالبات تحول خواهانه پس از 4 سال زمامداری دولت پادگانی محمود احمدی نژاد بود به یاسی بزرگ تبدیل شد و بارقه های امیدی که در نتیجه بیان مطالبات برآورده نشده ملت توسط بخشی از حاکمیت که به زعم خود شیوه اداره جمهوری اسلامی با آرمانهای مطرح شده قبل از انقلاب و متن صریح قانون اساسی در تضادی آشکار بود باعث شد خیزش عمومی در ملت آزادی خواه ایران به وجود آید و فضای ایده آل سیاسی را قبل از انتصابات ۲۲ خرداد فراهم آورد فضای رویایی که باعث به صحنه آمدن همه فعالان سیاسی و اقشار مختلف مردم شد هر چه به روز واقعه نزدیک تر می شدیم ترس و وحشت حاکمیت از پیروزی مقتدرانه ملت بر انحصار طلبان چکمه پوش نمود بیشتری پیدا می کرد تمامی امکانات حاکمیت از نهادهای فرهنگی سیاسی چون بسیج گرفته تا رسانه های وابسته ای چون رسانه ی میلی، و روزنامه های کیهان و رسالت و...در آستانه ی انتخابات با چاپ مطالبی در تخریب کاندیدهای اصلاح طلب سعی در ایجاد انحراف در باور عمومی مردم داشتند.
حکم بازداشت بسیاری از فعالان سیاسی دو روز قبل از برگزاری انتخابات به امضای مقامات قضایی رسید، روزنامه .....وابسته به جریان کودتا طی مقاله ای در تاریخ عنوان داشت یا پیروز انتخابات می شویم یا عاشورایی به راه می اندازیم کاندید منتصب کودتاگران دو روز قبل از انتحابات در حالی که از پیروزی خود مطمئن بود از مردم خواست چند روز آینده را تحمل! کنند، 24 ساعت قبل از انتصابات امکان ارسال پیامک قطع شد و نیروی انتظامی اعلام کرد روز شنبه 23 خرداد مانوری را در دستور کار قرار داده است.همگی این شرایط هر عقل سلیمی را به این سمت متمایل می کرد که اتفاق بزرگی در راه است.
ساعتها قبل از پایان شمارش آرا خبرگزاری های وابسته به دولت اعلام کردند محمود احمدی نژاد با اکثریت قاطع رئیس جمهور ایران شد تصمیمی که شاید ماهها قبل گرفته شده بود و پس از اکران نمایشی مضحک با حضور 85 درصد از ملت ایران اعلام شد.
در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری موج اعتراضات ملت بهت زده سراسر کشور را درنوردید اما حاکمیت به جای رسیدگی به اعتراضات دست به سرکوب معتریض زد . ستادهای انتخاباتی کاندیدهای اصلاح طلب پلمپ و بسیاری از فعالین سیاسی دستگیر شدند تعدادی از روزنامه های منتقد به محاق توقیف رفتند و تعدادی دیگر تحت نظارت نیروهای امنیتی به چاپ رسیدند.بسیاری از جوانان معترض در خیابان ها شهید، زخمی و یا بازداشت و انواع شکنجه های جسمی، جنسی و روحی را متحمل شدند که جنایات کهریزک تنها گوشه ای از این شکنجه ها به شمار می رود.
رنگ و بوی حوادث پس از انتخابات از جمله بازداشتهای گسترده، آمادگی نیروهای نظامی برای برخورد با مردم، فضا سازی رسانه ای قبل از انتخابات همه و همه قابل مقایسه با بسیاری از کودتاهای بزرگ قرن اخیر در برابر اراده عمومی مردم بود.
اکنون یکسال است که از حوادث تلخ و شیرین خرداد 88 و ماههای پس از آن می گذرد تلخی حوادث در کام ملت ایران ماند و شیرینیش نیز از آن جهت که از چهره بسیاری از افراد و نهادها تقدس زدایی شد،همچنان که قیام امام حسین(ع) علی رقم تمامی تلخی هایش بسیاری از مرزبندی ها را عیان نمود.
دانشجویان به عنوان طلایه داران جنبشهای اجتماعی سیاسی همچون سالهای گذشته در صف اول مبارزه و پرداخت هزینه در مسیر آرمانهایشان بار دیگر مورد هجمه انحصار طلبان حکومتی قرار گرفتند و صدها دانشجوی آزاد اندیش احکام تعلیقی و اخراجی خود را از مزدوران شریف کودتا دریافت کردند اما همچنان ایستاده بر آرمان در مسیر عدالت و آزادی ملت ایران تا آخرین قطره خون و تا واپسین نفس بر عزم خود پایدارند .
ما فعالان دانشجویی دانشگاه شهرکرد در سالگرد خروش عظیم ملت ایران بار دیگر پیوند ناگسستنی خود را با مردم ایران اعلام میداریم.
من هم دست توده ام/ تا آن دم که توطئه می کند گسستن زنجیر را/ تا آن لب که زیر لب می خندد/ دلش غنج میزند/ و به ریش جادوگر آب دهن پرتاب می کند

فعالان سبز دانشگاه شهرکرد

منبع: دانشجو نیوز
وارد شده: 21 خرداد 1389 - 11 ژوئن 2010