.... .... .... .... ....
.

بیانیه دانشجویان دانشگاه یاسوج برای برگزاری راهپیمایی و تحصن روز ۲۲ خرداد


دانشجویان دانشگاه یاسوج بیانیه ای مبنی بر بر گزاری راهپیمائی و تحصن در روز 22 خرداد منتشر نمودند. متن کامل این بیانیه ها به شرح زیر است:

آهای، این خون صبح گاه است گویی به سنگفرش
کاین گونه میتپد دل خورشید در قطره های آن...
از پشت شیشه ها به خیابان نظر کنید
خون را به سنگفرش ببینید، خون را به سنگفرش ببینید..!
و ما نیز یک سال پیش در چنین روزهایی به خیابان نظر کردیم، خیل عظیم مردم را در خیابان ها برای تعیین سرنوشت خویش دیدیم و سپس نظاره ی خون همین مردم بر سنگفرش خیابان قلبمان را به درد آورد. پس از آن بازداشت، زندانی شدن و شکنجه ی هموطنانمان و دوباره خون بر سنگفرش های خیابان. همه ی اینها در خردادی روی داد که ما به پر حادثه بودن آن عادت داشتیم.
وا اسفا که عده ای این وقایع تلخ را ندیدند یا خود را به کوری میزنند و با خود می اندیشند که با برقراری جو امنیتی وایجاد رعب و وحشت و دستگیری و شکنجه و صدور احکام انضباطی برای فعالین دانشجویی می توانند حرکت جنبش سبز ملی ایران را متوقف کنند! نمی دانند که این سبز را سر باز ایستادن نیست. و مصداق سخن ما این کلام آسمانی است که: ((الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم)).
ما دانشجویان سبز دانشگاه یاسوج با گرامی داشتن سالروز حماسه ۲۲ خرداد و حضور میلیونی مردم در پای صندوق های رای به امید تغییر و فردای بهتر برای ایران وهمچنین محکومیت دولت کودتا و اعلام انزجار از ان وسرکوب ددمنشانه مردم در بعد از انتخابات اعلام میداریم که جنبش سبز ملی مانند گذشته به حرکت خود ادامه خواهد داد و ما نیز به همراه همه ی مردم سبز سراسر ایران بر خواسته های خود –همچون انتخابات آزاد، فعالیت انتخابات آزاد مطبوعات و احزاب، آزادی زندانیان سیاسی و فعالین مدنی، دست کشیدن ارگان های نظامی از شکنجه و سرکوب مردم و پاسخ گویی مراجع مسئول به تخلفات صورت گرفته در انتخابات و زندان ها و سازمان های قضایی– پیوسته استواریم و تا احقاق حقوق خود و هموطنانمان از صحنه کنار نمیکشیم و در سالگرد انتخابات بار دیگر در کنار همه مردم با ارمانهایمان وشهدای راه ازادی تجدید پیمان می کنیم و فریادمان را بر سر دولت کودتا و حامیانش سر خواهیم داد.

دانشجویان سبز دانشگاه یاسوج

منبع: دانشجو نیوز
وارد شده: 21 خرداد 1389 - 11 ژوئن 2010