.... .... .... .... ....
.

العربیه: سند محرمانه انتقال اجساد کشته شدگان از کهریزک به مکانهای دیگر


یک منبع مطلع روز سه شنبه 22-6-2010 سندی را در اختیار العربیه.نت گذاشت که حاکی از انتقال اجساد کشته شدگان در جریان بازداشتگاه کهریزک است .
در حوادث کهریزک مخالفان از کشته شدن تعدادی از بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران خبر دادند، موضوعی که همچنان در رسانه های ایران و جهان مطرح است.
بر طبق گزارش های رسمی که خبرگزاری های رسمی به نقل از مسئولان قضایی ایران منتشر کرده اند، کشته شدن سه تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات در شکنجه های این بازداشگاه، به اثبات رسیده است. این سه نفر عبارتند از: محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد کامرانی.
پس از انتخابات بحث بر انگیز ریاست جمهوری ایران، اعتراضات گسترده ای در ایران به نتایج انتخابات در گرفت که به کشته شدن دهها نفر و بازداشت صدها نفر از معترضان انجامید.
چندی است اعلام شده که بنا بر شکایت خانواده های جانباختگان و برخی از افرادی که می گویند در بازداشتگاه کهریزک در معرض شکنجه قرار گرفته اند، دادگاهی با عنوان "متهمان کهریزک" در حال برگزار شدن است. پس از افشای "شکنجه های اعمال شده در کهریزک و شرایط نامناسب در آن"، این بازداشتگاه به دستور آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، تعطیل شد.
شاکیان پرونده از این مساله گله دارند که آمران اصلی جریانان بازداشتگاه کهریزک، هرگز به دادگاه فرا خوانده نشده اند و تنها تعدادی از دست اندر کاران در حال محاکمه هستند.
در این میان نامه ای محرمانه در خصوص انتقال اجساد کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک به دست العربیه رسید. این نامه از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران خطاب به برخی نهادهای ذی ربط نوشته شده است.
این نامه می تواند نشان از این باشد که دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری این کشور و برخی دیگر از نهادهای حکومتی این کشور نیز در جریان وقایع بازداشتگاه کهریزک قرار داشته اشت، مساله ای که دولتمردان ایرانی آن را انکار می کنند.
چندی است هم اخباری از ایران درباره بازگشایی بازداشتگاه کهریزک با نامی دیگر به گوش می رسد.

منبع: العربیه

وارد شده: 2 تیر 1389 – 23 ژوئن 2010


ذیلا سند مذکور: