.... .... .... .... ....
.

دکتر ملکی: رهبری جنبش را باید به جوانان سپرد



دکتر محمد ملکی در دیدار با اعضای جبهه ملی ضمن قدردانی از حضور آنان منزلش اذعان داشت:
به دلیل پیشرفت تکنولوژی ارتباطات امروز میبینیم که دیگر اطلاعات جوانان ما دیگر حتی نه به روز که به ساعت است.
در زندان من با تعداد زیادی از دانشجویان و از جمله با آقای عارف که حضور دارند همبند بودم و میدیدم که این نسل جدید چقدر آگاه و با معلومات است. دکتر ملکی با تاکید بر شایستگی جوانان گفت :واقعا اکنون کاری که مصدقی ها باید انجام دهند میدان دادن و حمایت از جوانان است. وی افزود: در دوران دکتر مصدق به دلیل ناآگاهی حاکم بر جامعه نیاز بود که فردی که آگاه تر بقیه است بیاید و بقیه را آگاه کند و رهبری شان کند ولی امروز این جنبش به رهبران آنچنان نیاز ندارد.
امروز این جوانان خود رهبرند و آگاه. ملکی ضمن انتقاد از تداوم نگرش تفرقه انگیزانه و مبتنی بر تقسیم بندی افراد به خودی و غیرخودی در جنبش سبز اذعان داشت: اصلاح طلبان حکومتی هنوز سایر دموکراسی خواهان را غیر خودی میدانند و لذا اتکاء کامل و پذیرش رهبری آقایان کروبی و موسوی امکان ناپذیر مینماید.

دکتر داود باوند یکی از حاضرین در این دیدار نیز ضمن تاکید بر همگرایی نیروهای سیاسی دموکراسی خواه و پذیرش منطق و دیدگاه همسنگری در تداوم راه در میان دموکراسی خواهان افزود: آنچه که ما امروز به آن نیاز داریم مدارای سیاسی نیروهای دموکراسی خواه با یکدیگر بر مبنای دیدگاه مسئولانه همسنگری است. باوند گفت: وقتی نیروها احساس مسئولیت کنند و فکر کنند که مسئولیت گذار به دموکراسی را دارند آنگاه دیگر انرژی خود را صرف تقسیم بندیها و مجادلات تاریخی نمی کنند.

پیمان عارف نیز با بازخوانی تجربه زندان از شکل گیری مناسبات میان زندانیان سیاسی در بند 350 و پیشتر در بند 8 اوین بر مبنای آموزه های مداراجویانه و از میان رفتن مرزبندی ها و منطق خودی-غیرخودی سخن گفت. عارف افزود: این همان منطق رفتار مسئولانه و مناسبات همسنگرانه است که دکتر باوند بر آن تاکید دارند .


بر گرفته از: سایت دانشجو نیوز
وارد شده: 16 خرداد 1389 – 6 ژوئن 2010