.... .... .... .... ....
.

مادر شهید ندا آقا سلطان: گل ها را پر پر کنید که خاطراتم با ندا تمام شد!


هاجر رستمی مطلق، مادر ندا آقا سلطان همزمان با لحظاتی که ندا گلوله خورده و جان باخت بر سر مزار دخترش حضور یافت. او به  می گوید: "ساعت 5 عصر از خانه رفتیم بیرون. گفته بودم باید طوری تنظیم کنیم که در ساعتی که ندا جان باخت بر سر مزارش باشیم. بهشت زهرا تقریبا خلوت بود اما نیروی انتظامی و ماموران امنیتی خیلی زیاد بودند و ما تنها با بستگان درجه یک به آنجا رفتیم".
وی می افزاید: "به همه کسانی که از قبل تماس گرفته بودند گفته بودم نیایند و ما 20 نفر از بستگان درجه یک بودیم که رفتیم و حدود 40 دقیقه در بهشت زهرا بودیم و مشکلی پیش نیامد. بعد میخواستم به امیر آباد بروم جایی که ندا شهید شد اما گفتند پر از مامور است و من هم به خاطر مردم و برای اینکه مشکلی برای کسی پیش نیاید نرفتم".
خانم رستمی سپس از عدم برگزاری مراسم سالگرد می گوید: "چون نتوانستیم مراسمی بگیریم، از صبح برای صد نفر، غذای مورد علاقه ندا را درست کردم و دادم بیرون پخش کردند و بعد به بهشت زهرا رفتم".
مادر ندا از بهشت زهرا می گوید و از مزار دخترش: "بر مزار ندا نشستیم. خیلی گریه کردم. ساعت شهادت ندا یعنی 18:10 دقیقه بلند شدم و گفتم ندا جان خاطرات من با تو تا 30 خرداد 88 بود و بعد از آن خاطره ای از تو ندارم اما این یک سال، هر لحظه و هر روز را با تو بودم و گذراندم. اکنون دیگر برای من تمام شد. یکسال گذشته خاطره ای با تو ندارم. به همه گفتم گل ها را پر پر کنید که خاطراتم با ندا تمام شد. این یک سال همه جا ندا با من بود هر جا می رفتم و از لحظه شهادت، هر لحظه وهر ثانیه با من بود و با هم مرور میکردیم همه خاطرات را. دیروز نیز از خواب بیدار شدم مرور کردم که ندا بلند شد حمام رفت، سشوار کشید، غذا خورد، رفت و ساعت 17:30 آخرین بار صدایش را شنیدم و... من سال گذشته با همه این لحظات و این خاطرات زندگی کردم و همه برای من تکرار می شد اما این یکسال خاطره ای با ندا نیست و ندا نبود تا خاطره ای بسازیم".
مادر ندا پیش تر از مردم درخواست کرده بود در لحظه جان باختن ندا، شمع روشن کنند و این امر با استقبال مردم داخل و خارج ایران مواجه شده بود. افراد بسیاری شمع روشن کردند و یاد ندا و سایر شهدا را گرامی داشتند. مادر ندا می گوید: "من واقعا نمیدانم با چه زبانی و چگونه از مردم تشکر کنم از این همه همراهی در طول یک سال گذشته که لحظه به لحظه با من بودند و ما را تنها نگذاشتند؛ در تولد ندا، سالگرد ندا و در تمام لحظات و از شمع هایی که روشن کردند. از همه صمیمانه سپاسگزارم و از شهردار بورلی هیلز که روز 30 خرداد را روز ندا اعلام کرد ممنون هستم. این قضیه مرا واقعا خوشحال کرد و باعث افتخار من شد که یاد ندا زنده است. از خوانندگان و هنرمندانی که جدیدا باز برای ندا خوانده اند و از همه مردم به خاطر شمع هایی که روشن کردند ممنونم و نمی توانم جوابگوی این همه محبت باشم."
خانم رستمی هم درباره سرانجام شکایت شان برای معرفی و محاکمه قاتل ندا می گوید: "به ما هیچ جوابی نمی دهند. تنها می گویند دنبال قاتل هستیم و او را پیدا می کنیم".

منبع: روزآنلاین
واردشده : 31 خرداد 1389 - 21 ژوئن 2010