.... .... .... .... ....
.

سخنان خامنه ای در وحشت از باز گشائی دانشگاهها

خامنه ای: نمی شود محیط دانشگاه ها را به حال خود رها کرد

خامنه ای روز گذشته با جمعی از دانشجویان انتخاب شده توسط حکومت، در بیت خود دیدار و گفتگو کرد.
خامنه ای در این دیدار با بیان اینکه جریان و جنبش دانشجویی نباید تصور کند که معارضه با دستگاهها، جزو وظایف اوست، افزود: آنچه مهم است طرح سؤال و مطالبه پاسخ از مسئولان ذیربط است.
او در مورد مقوله وحدت گفت: بر این مبنا، با هرکسی به همان اندازه که اصول را قبول دارد متصل و متحدیم و هرکسی اصول را قبول ندارد طبعاً از این دایره وحدت خارج است.
اخیرا در بین اصول گرایان بحث هایی مبنی بر تقویت وحدت و جذب حداکثری مطرح شده است که اشاره آنها به اصلاح طلبان حکومتی می باشد که بعد از وقایع انتخابات سال گذشته با جناح حاکم دچار تضاد شدند.
خامنه ای در این دیدار حفظ نظام را اوجب واجبات دانستند و افزود: معنای حفظ نظام حفظ مرزهای مختلف آن از جمله مرزهای فرهنگی و اخلاقی است.
علی خامنه ای در باره حمله به کوی دانشگاه گفت: روند این پیگیری کند بوده و آنچنان که باید پیش نرفته است اما این مسئله فراموش نشده و انشاءالله به پیش خواهد رفت. و سپس نبود انگیزه لازم در برخی دستگاهها را برای همکاری در این مسئله از جمله عوامل کندی این پرونده دانست.
لازم به ذکر است مسائلی از قابل حمله به کوی دانشگاه و قتل های زنجیره ای به گفته برخی از تحلیلگران با هماهنگی با بیت رهبری پیش رفته است و از این روست که وارد شدن ارگان های تحقیق و تفحص به این قبیل مسائل نهایتا بدون نتیجه مختومه اعلام میشود.
خامنه ای با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان درباره تندروی در برخی برخوردهای انضباطی در دانشگاهها افزود: البته نمی شود محیط دانشگاه را که آماج توطئه های دشمن است، به حال خود رها کرد و طبعاً مسائل انضباطی لازم است اما تندروی در هر زمینه ای از جمله در این زمینه خوب نیست.
او سپس ادامه داد: باید در مباحث مختلف سیاسی - معارفی - اجتماعی و دیگر زمینه ها، در دانشگاهها جلسه بحث و مناظره گذاشته شود اما دقت بشود که جای این مسائل در دانشگاهها و جلسات تخصصی است نه در صدا و سیما و محیطهای عمومی.
علی خامنه ای در مورد برخی از نزدیکان احمدی نژاد از جمله مشایی، که اخیرا ‎باعث درگیری های لفظی بین مسولین نظام شده است گفت: من در این زمینه ورود و قضاوتی نمی کنم البته ممکن است اشکال و ایراد وارد باشد اما باید مسائل را اصلی - فرعی کرد و مراقب بود که مسائل درجه دوم، جای مسائل اصلی و تعیین کننده را نگیرد.
سپس خامنه ای با انتقاد از اقدام مسئولان در علنی کردن اختلافات افزودند: در این باره تذکر جدی داده شده است.
خامنه ای در پایان سخنانش افزود: روند حرکت جبهه دشمنان ملت ایران رو به نزول و در مقابل حرکت جمهوری اسلامی ایران را رو به صعود است او ادامه داد: با وجود همه توطئه های دشمنان، ۳۲ سال است که این ملت به پیش می رود و انشاءالله با تکیه بر ایمان و عزم و اراده، همچنان این حرکت پرافتخار را ادامه خواهد داد.
در پایان لازم به ذکر است که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، در خبری اعلام کرد که دانشجویانی که از دانشگاه آزاد آماده بودند به بیت رهبری راه نیافتند این در حالی است که دانشجویان بسیجی و انتخابی حکومت دانشگاه های دولتی به این دیدار پذیرفته شدند.

دوشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۸۹
منبع: دانشجو نیوز