.... .... .... .... ....
.

بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در نقد مراسم دیدار دانشجویان با خامنه ای


جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران بیانیه ای را در نقد دیدار” نمایشی” نمایندگان دانشجویی با خامنه ای صادر نمودند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر میباشد:

در طول سالیان اخیر، همواره دیدارهای مختلف با مقامات حکومتی در ایران، مراسمی نمایشی، از پیش تعیین شده و به دور از واقعیات جامعه بوده است. در چند شب گذشته نیز یک بار دیگر شاهد مراسمی از این دست بودیم. مراسم دیدار دانشجویان با رهبری، مراسمی که در آن نمایندگان دانشجویی از مدتها قبل، متن های از پیش تعیین شده را به بیت رهبری ارائه می دهند و پس از اصلاح و ممیزی، چنان چه نظر ملوکانه تعلق گیرد، می توانند در مراسم حضور یافته و متن سلاخی شده خویش را بیان نمایند. در این مراسم نمایندگانی از انجمن اسلامی دانشگاه تهران حضور یافته و دبیر تشکیلات متنی از همین سنخ را قرائت کرد. با عباراتی چون : « هدایت های روشنگرانه تان، کلام پدرانه تان، سایه سار عنایت تان، سنگ صبور امت و چراغ فروزان وحدت، رهبری را پیر مغان و خود را بنده وی دانست و ادعا کرد که هر چه او بگوید عین عنایت باشد » و در لفافه این عبارات حقیرانه، مسائلی چون کوی دانشگاه و برخوردهای امنیتی در دانشگاه ها نیز مطرح شد.
ما به عنوان جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه تهران بر خود لازم می دانیم که نکاتی چند را در این باب متذکر شویم :

۱)انجمن اسلامی، تشکیلاتی با سابقه نزدیک به ۷۰ سال است که امثال بازرگان ها،شریعتی ها و چمران ها بنیان گذار و تئوری پرداز آن بوده اند. مهندس بازرگانی که حتی در اوج فضای احساسی ابتدای انقلاب، خود را بنده هیچ بنی بشری نمی دانست و در زمانه ای که کمتر کسی از رهبر انقلاب انتقاد می کرد، با صراحت و صداقت نظرات خود را اعلام می نمود و زمانی که احساس کرد نمی توان در این فضا کاری از پیش برد، عطای نخست وزیری را به لقایش بخشید.
این نیایش دکتر شریعتی را به یاد تمامی مصلحت پرستان می آوریم که : خدایا مرا از این فاجعه پلید مصلحت پرستی – که چون همه کس گیر شده است، وقاحتش از یاد رفته و بیماری ای شده است که از فرط عمومیت اش هرکه از آن سالم مانده باشد، بیمار می نماید- مصون بدار تا به رعایت مصلحت حقیقت را ذبح شرعی نکنم.
کسانی که با این ادبیات حقیرانه و مصلحت پرستانه به دنبال طرح مطالبات ما هستند، بدانند که نه تنها به جنبش مدنی مردم ایران خیانت می نمایند، که به سابقه و بنیان های فکری تشکیلات خود نیز (انجمن اسلامی) خائن اند.

۲)اعلام می داریم که این افراد به هیچ وجه نمایندگان واقعی دانشجویان در دانشگاه تهران نیستند. طالبان قدرت و نان به نرخ روز خورانی هستندکه از پس طرد و حذف مخالفین خود، از پس تعلیق و تعطیلی دفاتر انجمن اسلامی در دانشکده ها و از پس تایید و ارتباط با نهادهای اطلاعاتی – امنیتی و نهاد رهبری، بر جایگاه نمایندگان واقعی دانشجویان نشسته اند.

۳)تمامی دانشجویان منتقد دانشگاه تهران خواستار پیگیری پرونده کوی دانشگاه و معترض به فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه ها هستند. اما تمامی این مطالبات، حق مسلم ماست و حق را با چاپلوسی و تملق، حماقت و جهالت، خیانت و حقارت، بندگی و بت پرستی نمی توان ستاند.
نمی خواهیم که مطالبات ما را، شما این گونه حقیرانه در مقابل کسی که خود مسوول و مقصر در تمامی این وقایع است، مطرح کنید. لطفا از این پس در چنین مراسمی چون دیگر نمایندگان دروغین این مجامع، تنها به چاپلوسی و بندگی های خود بپردازید و مطالبات قانونی، انسانی و اسلامی ما را این گونه بر زبان نرانید که تنها نتیجه اش پاسخ های دروغین، تکراری و فریبنده ای است که تنها به کار توجیه ظالمین می آید و شما خوراک توجیه گران را فراهم می آورید.

۴)در تمامی یک سال و نیم اخیر پس از انتخابات ریاست جمهوری، کشتار مردم مظلوم در خیابان ها، شنبه سیاه ۳۱ خرداد پس از خطبه های نماز جمعه رهبری، شکنجه زندانیان، تجاوز، دستگیری های دسته جمعی، سرکوب، دروغ و فریب این سنگ صبور امت و چراغ فروزان وحدت شما، کجا بود؟ آیا پستی و هراس تان، علت فراموشی تمام جنایات و ظلم ها شده است که اینگونه مهمل می بافید؟

۵)« حفظ نظام از اوجب واجبات است» یک جمله نیست،یک گفتمان و اندیشه است که متاسفانه در بسیاری نیروهای جامعه رسوخ کرده است، امروز پیروان همین گفتمان، با تقلیل آن به « حفظ انجمن از اوجب واجبات است »، اینگونه خود را حقیر دیکتاتوری می کنند . تنها چیزی که حفظ آن از اوجب واجبات است ،ارزش ها و اصول انسانی است و هیچ ساختار و تشکیلات و نظامی ارزش آن را ندارد که اصول انسانی را پایمال حفظ آن کنیم.

۶)از جمع قلیل شما در شورای مرکزی انجمن اسلامی، کمتر کسی به زندان رفته یا به تعلیق و اخراج گرفتار آمده است که همانها هم به انواع رایزنی ها، نامه ها ، وساطت نهاد رهبری و… به گونه ای رها شده است. این بدنه دانشجویی سبز دانشگاه است که در یک سال و نیم اخیر انواع هزینه ها و فشارها را بدون حمایت هیچ قدرتمندی تحمل کرده و هم چنان استوار و پابرجا ایستاده است.

تمامی فعالین جنبش سبز، خانواده های شهدای سبز و آسیب دیدگان حوادث اخیر!
بدانید که دانشگاه زنده است و دانشجویان و حتی بدنه خود انجمن اسلامی ( با اطلاعات مستند و موثق خود ما) ، با چنین منش های محافظه کارانه ای موافق نیست.

نهادهای اطلاعاتی – امنیتی، مزدوران حکومتی، نظام دیکتاتوری!
بدانید که دانشگاه از پس فشارهای بسیار ، هم اکون آتش زیر خاکستری است که در آرامش قبل از طوفان، به تعمیق و تفکر و اندیشه مشغول است تا در روزهایی نه چندان دور خواب آرام شما را بیاشوبد….
ما می ایستیم، احکام تعلیق شما را به جان می خریم، به زندان می رویم ولی هرگز حقیر بت های شما نخواهیم شد.


03/06/89
منبع: ندای سبز آزادی