.... .... .... .... ....
.

اسامی بیش از 70 دانشجوی زندانی در آغاز سال تحصیلی



طی سالهای گذشته و به خصوص پس از به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد، همواره سال تحصیلی در حالی آغاز شده است که تعدادی از دانشجویان در زندان ها بوده اند. امسال نیز بازگشایی دانشگاه ها و آغاز سال تحصیلی در کشورمان با دربند بودن دانشجویان بسیاری همراه شده است.

گرچه زندانی بودن دانشجویان و فشار بر دانشجویان، بخشی همیشگی برای جامعه دانشگاهی بوده است، اما از نظر تعداد دانشجویان زندانی، آغاز سال تحصیلی جاری بی سابقه است. حضور بیش از ٧٠ دانشجوی زندانی در زندان های مختلف کشور امری است که به جز سال های اول پس انقلاب، تاکنون سابقه نداشته است.

در پی اعتراض های مردم پس از انتخابات ریاست جمهوری، صدها دانشجو بازداشت و دهها نفر نیز توسط نیروهای نظامی کشور کشته شدند. بسیاری از دانشجویان بازداشتی با انواع آزارها و اذیت ها در زندان ها و بازداشتگاه های مختلف روبرو شدند و پس از هفته ها یا ماه ها با قرارهای وثیقه متفاوت که اغلب وثیقه های بسیاری سنگینی بوده است، آزاد شدند. اما همچنان بیش از ٧٠ دانشجوی در زندان های مختلف در اسارت قرار دارند.

سایت دانشجونیوز لیستی شامل ٧٣ دانشجویی که در حال حاضر در زندان های مختلف کشور حضور دارند، تهیه کرده است. این دانشجویان در زندان های مختلف کشور از جمله زندان های اوین، رجایی شهر، گوهردشت، اهواز، تبریز، بابل، اصفهان و اردبیل حضور دارند.


منبع: دانشجو نیوز
چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۸۹
بازگشت