.... .... .... .... ....
.

دادستان تهران: "سران فتنه" منتظر محاکمه باشند



عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با رسيدگی به جرايم "سران فتنه" گفت که قطعا در اين رابطه اقدام خواهيم کرد او سپس بیان اینکه تعقيب "سران فتنه" تابع امنيت نظام است ادامه داد: " اين امر به معنای آن نيست که آنها در محکمه عدل محاکمه نخواهند شد و بايد منتظر آن باشند."

به گزارش خبرگزاری ها، دولت آبادی با بیان اینکه : "ما فکر می‌کرديم که اين افراد متنبه شوند" تصریح کرد: "اما ‌بعضی‌ها متنبه نشدند و هنوز نيز نمی‌خواهند بپذيرند که مردم جواب رد به آنها داده‌اند. رسيدگی به پرونده سران فتنه يک موضوع عمومی است و مطمئنم در اين زمينه مصالحه نخواهد شد و برخورد جدی صورت خواهد گرفت."

پیش از این نیز خبرگزاری های نزدیک به دولت از نوشتن طومار توسط مردم به نمایندگان مجلس مبنی بر لزوم برخورد با "سران فتنه" خبر داده بودند.

او همچنین گفته است: "فتنه ‌گران مانند غواصان به زير آب رفته ‌اند تا فرصت بازسازی پيدا كنند كه در اين جهت دستگاه قضايی اجازه بازگشت به آن‌ها نخواهد داد".

زندان محل صدور بيانيه نيست
جعفری دولت آبادی، در ادامه سخنان خود از انتشار اخبار زندانیان به بیرون و نوشتن بیانیه توسط آنها انتقاد کرد و افزود: " زندان محل صدور بيانيه نيست که هر روز شاهد صدور ده‌ها بيانيه و سخنرانی باشيم. ما بارها اعلام کرديم که به حقوق زندانيان احترام می‌گذاريم، اما قرار نيست در زندان و ايام مرخصی همان کار را بکنند که به دليل آن محکوم شدند." وی افزود: "اين افراد در مرخصی به سر می‌برند و بايد به زندان برگردند. آنها محکوم هستند اما مشاهده کرديم در همين ايام مرخصی بيانيه می‌دهند و در ۱۵ صفحه نظام را زير سوال می‌برند."

به نظر می رسد اشاره دادستان تهران شکایت ۷ تن از فعالین سیاسی اصلاح طلب است که چندی پیش در دوران مرخصی خود شکایتی را علیه یکی از سرداران سپاه به نام مشفق، پیرو کودتای صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مطرح کردند. شکایتی که منجر به بازگشت شماری از آنها همچون صفایی فراهانی به زندان شد.

دادستان عمومی وانقلاب تهران همچنین خاطرنشان کرد: " تا آنجايی که مقررات اجازه داده است، به زندانيان وقت ملاقات و يا مرخصی داده‌ايم. اما جالب است که در يکی از ملاقات‌هايی که ديروز صورت گرفت يکی از اين زندانيان در قوطی شير دفتر خاطرات ۱۰۰ صفحه‌ای خود را جاسازی کرده بود تا آن را در وقت ملاقات به بيرون زندان انتقال دهد."

جعفری دولت آبادی افزود: ‎" کسانی که ما را متهم می‌کنند بايد در اين رابطه نيز پاسخگو باشد. ما نمی‌گوييم که نوشتن خاطرات بد است و اشکالی دارد. اما زندان مقرراتی دارد که بايد از آن تبعيت کرد، زندان محل رد و بدل اطلاعات نيست."

اشاره دادستان عمومی وانقلاب تهران، به نامه هایی است که پس از دستگیری فعالین سیاسی، توسط آنها به بیرون از زندان درز کرد که گواه شکنجه های شدید متهمین بمنظور اخذ اعترافات ساختگی از آنها بر علیه خود یا دیگران بوده است.

اخیرا عبدالله مومنی در نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی، پرده از شکنجه هایی که بر وی در طول بازداشت اعمال شده بود برداشت. پیش از مومنی، حمزه کرمی یکی از نزدیکان به رفسنجانی و مدیر سایت جمهوریت، نیز با انتشار نامه ای از شکنجه ها و رفتارهایی که در زندان با او کرده بودند، پرده برداشته بود.

برخی از فعالین دانشجویی و اجتماعی همچون مجید توکلی نیز طی مدت زمان بازداشت خود با ارسال مطالبی به بیرون از زندان، اقدام به انتشار نظرات و دیدگاه های خود پیرامون مسائل سیاسی کشور کرده اند.

محمد نوری زاد روزنامه نگار منتقد نیز در زمان بازداشت اول خود که در زندان اوین بود، چندین نامه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود.


منبع: دانشجو نیوز
چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۸۹