.... .... .... .... ....
.

پیام ۴ تن از زندانیان سیاسی ایران به فیدل کاسترو

 عملکرد دولت ایران در زمینه حقوق بشررا محکوم کنید

عالیجناب فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا

ما ایرانیها ضرب المثل معروفی داریم که می گوید "ماه پشت ابر پنهان نمی ماند" ، معنی آن این است که حقیقت را برای همیشه نمی توان کتمان کرد چون روزی آشکار و نمایان خواهد شد.

سخنان اخیر جنابعالی در خصوص تجدید نظر در برخی روشها و الگوهای اقتصادی و سوسیالیستی حکومتی در جهت هماهنگ شدن با اقتصاد و تذکراتی که به آقای محمود احمدی نژاد دادید تایید تازه ای بر این حقیقت در سطح جهان بویژه در میان آزادیخواهان و صلح طلبان است.

ما می دانیم که جنابعالی از نزدیک با بسیاری از رهبران جنبش سبز ایران آشنا بوده و هستید و در دوران جوانی و میانسالی ساعات طولانی با هم همکلام بوده و در مورد مسائل منطقه ای و جهانی بویژه در چهارچوب جنبش عدم تعهد همراه و همگام بوده اید. شما نیز آگاه هستید که بسیاری از اصلاح طلبان، آزادیخواهان و دموکراسی طلبان ایران اکنون به دلایل عقیدتی، سیاسی، مطبوعاتی، دانشجویی و سندیکایی در زندان های گوناگون محبوس هستند. و هر روز جزئیات بیشتری از انواع فشارها حتی در حد اعمال شکنجه های سرخ و سفید علیه آنان افشا می شود. گروهی از آنان از نسل انقلابیونی هستند که در دوران جوانی و نوجوانی انقلاب هایی چون کوبا، الجزایر الگویشان بوده و زندگی و مبارزات افرادی چون شما، پاتریس لومومبا، نلسون ماندلا، گاندی، چه گوارا در کنار روش و منش شخصیت هایی مذهبی و ملی چون دکتر محمد مصدق سرمشقشان بوده است.

در میان این افراد بسیاری هستند از کسانی که در نهضت ملی کردن صنعت نفت و مبارزه علیه کودتای ضد دولت ملی دکتر مصدق نقش ایفا کرده اند.

یا حتی به دلیل خواندن کتابهایی چون جنگ شکر در کوبا سالهای جوانی خود رادر زندان های رژیم پیشین گذرانده اند تا روزی در خلال یک قیام مردمی دیکتاتوری را سرنگون کرده تا نظامی مبتنی بر آزادی، استقلال عدالت ، توسعه و حقوق بشر استقرار یابد. نظامی که در سی و یک سال گذشته به مرور از آرمانها و اهداف خود به دور افتاده و کسانی دوباره به قدرت رسیدند که آزادیخواهان گذشته را دوباره به گوشه زندان بفرستند.

اکنون انتظار ما زندانیان سیاسی، عقیدتی از شما این است که گامی دیگر پیش نهید و با اعلام حمایت مستقیم از مبارزات بر حق ملت ایران که در جنبش سبز تبلور یافته است، سیاستهای ضد حقوق بشری و برخورد با آزادیخواهان ایران توسط جریان تمامیت خواه و اقتدار گرا را محکوم نمایید.

آنچه مسلم است اتخاذ چنین موضوع روشنی از سوی جنابعالی یک رویداد تاریخی خواهد بود و چراغی فرا روی دولتهای سوسیالیستی منطقه آمریکای لاتین و در میان دیگر اعضای جنبش عدم تعهد روشن خواهد ساخت.

و دیدگاهی که در صورت جمع شدن با ضرورت استقرار صلح و گفتگو در جهان و رعایت حقوق ملت خود در داخل مورد توجه بین المللی بویژه مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر از بروز یک تنش و برخورد منطققه ای و حتی بین المللی جلوگیری کند.

برای شما و ملت کوبا دموکراسی و آزادی خواهانیم.

منصور اسانلو، فعال کارگری
رسول بداغی، فعال صنفی معلمان
عیسی سحرخیز ، روزنامه نگار
حشمت الله طبرزدی، مبارز سیاسی و روزنامه نگار

25 شهریور 1389