.... .... .... .... ....
.

پرونده‌سازی جدید برای اعتصاب‌کنندگان زندان اوین



بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان اوین به کلمه، هفته گذشته دو تن از اعتصاب کنندگان‌به دادسرای اوین احضار شده و به دلیل اعتصاب غذای بیست‌روزه‌ای که در مرداد ماه داشته‌اند، مورد بازجویی قرار گرفته‌اند و پرونده جدیدی برایشان تشکیل شده است.

مجید دری، فعال دانشجویی، و حمیدرضا محمدی، فعال سیاسی، دو تن از زندانیانی هستند که تاکنون برایشان پرونده قضایی جدید تشکیل شده است.

بر اساس همین گزارش‌ها، این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده، سایر زندانیان اعتصاب‌کننده نیز به بهانه اعتصاب غذای چند ماه قبل خود، برای تشکیل پرونده جدید به دادسرای اوین فراخوانده شوند و خطر پرونده‌سازی جدید برای آنان متصور است

این برخوردهای امنیتی و همچنین تداوم قطع تماس‌های تلفنی در بند ۳۵۰ زندان اوین موجب نگرانی خانواده زندانیان سیاسی این بند شده است. آنها می‌پرسند چرا مسئولان زندان و زندانبانان به خاطر اهانتهایی که به زندانیان کردند و موجب اعتصاب غذایشان شدند، تنبیه نمی‌شوند و این فقط زندانیان هستند که هر روز فشارهای جدیدی را تحمل می‌کنند.

آنها از دادستان تهران می‌خواهند که از پرونده‌سازی‌های جدید برای زندانیان این بند جلوگیری کند و زمینه وصل تماسهای تلفنی زندانیان با خانواده‌هایشان را نیز فراهم کند.

علی ملیحی، بهمن احمدی امویی، عبدالله مومنی، علی پرویز، حمیدرضا محمدی، جعفر اقدامی، ضیاء نبوی، ابراهیم (نادر) بابایی، کوهیار گودرزی، مجید دری، مجید توکلی، کیوان صمیمی، غلامحسین عرشی و محمدحسین سهرابی راد از جمله زندانیان بودند که دست به اعتصاب غذا زدند و اکنون ممکن است پرونده‌های جدیدی برایشان تشکیل شود.
این زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، مرداد ماه امسال به خاطر اعتراض به رفتارهای توهین‌آمیز ماموران بند ۳۵۰ به سلول انفرادی منتقل شدند. آنها پس از این انتقال، به مدت سه هفته دست به اعتصاب غذا زدند.

زندانیان اعتصاب کننده که به خاطر اعتراض به رفتارهای توهین آمیز ماموران بند ۳۵۰ راهی سلول انفرادی شده بودند، خیلی زود پس از آغاز اعتصاب غذایشان خواسته‌های خود را برای پایان بخشیدن به این اعتصاب اعلام کردند و تا رسیدن به بخش بزرگی از آنها، از پای ننشستند. آنها از مسئولان زندان خواستند حقوق کامل زندانیان مندرج در آیین‌نامه سازمان زندانها را رعایت کنند. آنها همچنین خواستار آن شدند تا مسئولان قضایی با زندانبانانی که به حقوق زندانی‌ها تجاوز کرده‌اند، برخورد کنند. آزادی سریع و بدون قید شرط بابک بردبار،عکاس خبری که موعد آزادی‌اش فرا رسیده بود اما درسلول انفرادی به سر می‌برد، از دیگر خواسته‌های زندانیان بود.

افزایش فضای سرانه، زمان تلفن، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی و اجرای فوری و کامل قوانین و موارد مصوب مرتبط با زندانیان به مثابه حق آنها و نه امتیازی که در مواقع خاص به زندانیان داده می‌شود، از دیگر درخواست‌های زندانیان اعتصاب‌کننده بود.

این زندانیان در شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود، آن را شکستند.

برگفته از: سایت کلمه
وارد شده: 29 مهر 1389 - 21 اکتبر 2010