.... .... .... .... ....
.

رئیسی: حکم قطع دست از افتخارات بزرگ ماست



خبرگزاری هرانا - در پی صدور و اجرای حکم "قطع دست"، ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد که به اجرای این حکم افتخار می کند.

رئیسی در حاشیه نشست روسای پلیس پیشگیری با اشاره به حکم قطع دست یک سارق در شهر یزد گفته است: "تمام حدودی که در قانون ذکر شده اجرا می‌شود ولی مورد و پرونده آن براساس نظر قاضی در فرآیند دادرسی متفاوت است". معاون اول قوه قضائیه ضمن آنکه حکم قطع دست را جزو "حدود الهی" برشمرده، تاکیده کرده است که اگر حکم قطع دست از سوی قاضی قطعیت پیدا کند، باید اجرا شود.

رئیسی این سخنان را پس از بازتاب جهانی اجرای حکم قطع دست یک سارق در یزد و واکنش ها نسبت به اجرای این حکم، بیان کرده است. وی همچنین تاکید کرده است که حکم قطع دست سارقان در گذشته نیز اجرا شده و تنها برای روزهای اخیر نیست.

روز شنبه گذشته، دوم آبان، مقامات قضایی استان یزد حکم قطع دست یک مرد سارق ٣٢ ساله را در زندان مرکزی یزد در برابر دیگر زندانیان اجرا کردند. این حکم پس از تایید توسط دیوان عالی کشور و رد درخواست عفو وی اجرا شد.

از آغاز سال جاری تاکنون حداقل هفت حکم قطع دست اجرا شده است. به گزارش دانشجونیوز، در تیرماه گذشته دست پنج نفر به اتهام سرقت در همدان قطع شد. چندی پیش نیز در مشهد نیز دست یک زندانی به اتهام "دزدی از گاو صندوق یک مغازه‌ و همچنین سرقت شبانه خودرو و لوازم منزل یک خانواده" قطع شد.

همچنین به تازگی حکم قطع دست یک جوان در تهران به دلیل "دزدیدن شکلات و پول" صادر شده است اما بر طبق اطلاعیه دادگسترى کل استان تهران این حکم هنوز نهایی نشده و در مرحله تجدید نظر‌خواهى قرار دارد.

سه شنبه 04 آبان 1389